mardi 24 mars 2015

Un endret autogerit a Brussèla

Un endret autogerit a Brussèla

Lorsque je suis arrivé à Bruxelles, je voulais garder mes attaches avec la Larada Arcencam.
L'idée m'est donc venue d'écrire un article et de le poster sur le blog de la Larada.

Mais sur quoi écrire ?

La ville est grande et passionnante, une fourmilière qui ne dort jamais. Tout le monde y trouve sa place, mais il y a des places plus confortables que d'autres...

Lors d'une conférence sur la désobéissance civil, un type du public prend la parole. Il annonce la naissance d'un endroit autogéré. Les habitants de ce lieu occupent le terrain pour s'opposer à la construction d'une méga prison à vision futuriste.

Pourquoi ne pas aller voir ?


Direction le Nord-Est de Bruxelles, dans la commune de Haren. Plus précisément sur le terrain du Keelbeek.


          Quan soi arrivat a Brussèla, que volèvi guardar las rasigas dab la Larada Arcencam. L'idea m'ei vienuda d'escrìber un article suu blòg de la Larada.

Mes escriber sus qué?

La vila qu'ei grana e appasionanta, ua ahromiguèra que ne drom pas jamei. Tot lo monde que s'ac vira, mes que i a plaças mei comfortablas que d'autas…

Au parat d'ua conferença sus la desobediéncia civila, un òmi deu public que pren la paraula. Qu'annoncia la vaduda d'un endret autogerit. Los poblans qu'occupan lo terrenh tà s'oposar a la construccion d'ua preson immense a vision futurista.

Perqué non pas anar véder?

Direccion lo Nòrd-Este de Brussèla, dens la comuna de Haren.
Mei precisament su prat deu Keelbeek.




          L'endroit y est vert et spongieux, en effet, «beek» veut dire «ruisseau» en flamant.
Ici tout le monde est le bienvenu et est accueilli chaleureusement. J'apprends l'histoire de ce lieu. Le campement est installé sur un ancien champ.
L'agriculteur lorsqu'il est parti, a emporté avec lui les trente centimètres d'humus. L'herbe, depuis, a repoussé.


           L'endret qu'i ei verd e esponjó, en efèit, que vòu díser arriu en Flamand.
Aquiu tot lo monde qu'ei lo planviengut e qu'ei arcelhut dab calor.Qu'aprèni l'istòria d'aqueste loc. L'acampa qu'ei installât sus au ancian prat.
Lo paisan quan ei partit, a aportat dab eth los trentas centimètres d'umus. L'èrba despuish qu'a tornat lhevar.


 


          Le long du champ, il y a un sentier : Le sentier du Keelbeek. Il fait le plaisir des promeneurs de Haren et de Diegem. En effet ce sentier est un lien entre ces deux communes.

C'est le 17 avril 2014 que plusieurs centaines de personnes, soutenues par de nombreuses associations, ont planté des patates. Celles-ci symbolisent le combat contre la famine en Europe au XVIIe et deviendront l'emblème de ce lieu.

Ces gens prendront le nom de patatistes. Tous unis contre la prison et le bétonnage de zones vertes.



           Lo long deu camp qu'ei un camin. Lo camin deu Keelbeek. Que hè lo plaser deus passejaires de Haren e de Diegen. En efèit aqueste camin qu'ei un lòc enter las dus vilatges.

Lo detz-e-sèt d'abriu de 2014 quauques centenats de personas sostenudas per numerosas associacions, que plantèn patatats. Aqueste que simbolizan lo combat contre la hamièra en Euròpa au XVIIe que vaderàn lo simbèu d'aqueste lòc.

Aqueths gens que preneràn lo nom de Patatistes. Tots units contre la preson e lo betonatge de zona vèrda.


Depuis, des cabanes ont été construites. Une yourte montée. Une immense tente berbère déployée. Et 500 kg de patates récoltées.

Ici les gens luttent pour préserver une des dernières zones en région Bruxelloise où il y a encore des terres agricoles. En effet c'est 19 hectares qui seront bétonner alors que l'autonomie alimentaire de Bruxelles est pauvre.


Despuish, cabanas qu'estón bastidas. Ua yourte montada. Ua giganta tenta berbèra desplegada. E 500 quilòs de patatas amassadas.

Aquiu los gens que lutant per preservar ua de las darrèrs zònas en region Brusselesa on trobam enqüera tèrras agricòlas.
En efèit que son detz-e-nau ectaras que seràn betonat mentre que l'autonomia alimentària de Brussèla qu'ei praube.


De plus, le chantier en partenariat Privé Publique, assèche les fonds publiques tout en entretenant l’illusion de la sécurité et en durcissant un système carcéral basé sur la répression et l’exclusion.


Lo chantier en partenariat privat- public que sècan los hos public tôt en entertiéner l'illusion de la securitat e har vàder dur un sistemi carcerau basat sus la repression e l'exclusion.


Ce n'est pas un seul type de personnalité qui occupe la ZAD (Zone à Défendre). La diversité est une force de ce lieu. Jeunes et moins jeunes travaillent ensembles et apprennent les uns des autres. Hommes, femmes et enfants battissent, travaillent la terre, coupent du bois mort ou encore font la vaisselle.
Les décisions collectives sont prises en assemblée. Très peu de vote mais plutôt des choix par consensus. Ici la démocratie est directe. Tout le monde peut donner son avis et il n'y a pas de hiérarchie. «Une      seule et même moral, celle du respect de la dignité de chacun.»

Nei pas au sola traca de personas qui aucupan la ZAD (Zona de deféner). La diversitat qu'ei au força d'aqueth endret.
Joens e mensh joens que tribalhan amassas e qu'aprenen los uns deus autes.
Hemnas, òmis e mainats que basteishen, que tribalhan la tèrra, que copan bòi mòrt o enqüera hèn la vaishèra.

Las decisions collectives que son pressa en amassada. Hèra chic de vòtas mes meilèu causidas per consensus. Aquiu la democratia qu'ei dirècta. Tot lo monde que pòt balhar lo son avìs e ni a pas ierarquia. "Ua sola e medish morau, la du respecta e de la dignitat de cadun"





        En quoi cette article a t'il un lien avec la Larada?

C'est le processus de fonctionnement, qui, je pense est en accord avec notre
association: Une autogestion et un système horizontal non hiérarchique. Chacun a son mot à dire et ça nourrit une diversité de pensées positives.

Nous sommes la génération télévision et paquets de chips qui a délaissé les prises de positions locales. Nous connaissons pourtant notre «terrain de jeu», ses défauts comme ses qualités. Nous n'avons pas tout le temps besoin des règles qui viennent d'en haut.
L'autogestion et le choix par consensus ne sont pas toujours faciles. Mais cela apprend la tolérance de l'autre et permet d'aiguiser son esprit critique tout en repensant en permanence ses idées.


Qu'ei lo "processus de fonctionar" que pensi qu'ei en acòrd dab la Larada Arcencam.
Ua autogestion e un sistèma horizontaux donc non ierarquizat.
Cadun qu'a mot a díser e aqueste qu'alimenta la diverstiat de pensadas positivas.
Qu'èm la "generación televisione paquet de crostihetas" qu'a desdeishat presa de position locau. Que coneishem totun lo noste terrenh de jòc. Lo son defaut com la soa qualitat.
N'avem pas tostemps besonh de las règlas qui vienen de haut estant.

L'autogestion e la causida per consensus ne son pas tostemps aisidas. Mes aqueth aprenen tolerància de l'aute e permét d'agusar lo son esperit critic tot en arepensant en permanéncia la soas ideas.


La Larada est groupe alors qu'ici j'écris en tant qu'individu (d'où l'utilisation de la 1ère personne du singulier dans le texte). Elle ne peut donc pas être en total accord avec ce texte. Car elle est composée de plusieurs styles de pensées et de différents points de vue. Mais le blog est ouvert à tous, et ceux qui veulent prendre le temps pour écrire sont les bienvenus. Nul besoin de diplômes pour cela.

Ce texte a pour but d'ouvrir le débat sur des sujets divers. Autogestion, luttes contres les grands projets inutiles imposés, autonomie alimentaire, agriculture, liens sociaux, éducation. Et pourquoi pas le milieu carcéral? Sujet tabou de notre société dont on ne veux pas savoir ce qu'il s'y passe.


La Larada qu'ei un grop alavetz aquiu qu'escrivi en tant qu'individu (per l'utilisation de la prumer persona deu singular dens lo tèxte. Era ne pòt pas estar en totau acòrd dab aqueth tèxte.
Era qu'ei compausat de mantus estiles de pensadas e mantus punt de vista. Mes lo blòg qu'ei obèrta a tots, e los laradons que vòlan prèner lo temps per escríver son planvienguts. N'i a pas besonh de diplòma ta açò.

Aqueth tèxte qu'a per finalitat d'obrir la discussion sus mentons subjèctes. Autogestion, lutas contra las grans projèctes impausats, autònòmia alimentaria, agricultura, ligams sociaus, educacion. E perqué non pas l'ambiant carcerau? Subjècte tabó de la noste societat deu quau ne volem pas saber ço qui si passa.







Il est un lieu où tu seras toujours le bienvenu. Si ton chemin t'amènes à Bruxelles, n'hésite pas à te rendre sur le terrain du Keelbeek. Un thé, des paroles échangées, quelques ampoules sur les mains et te voilà repartis pour ta route, avec le sourire de la vision d'un monde, qui évolue constamment.




Qu'ei un endret on seras tostemps planviengut. Se lo ton camin e't mia a brussèlas, ne trantalhas pas d'anar suu prat deu Keelbeek. Un thé, pauralas escambiadas, quauques paulhas sus las mans e vèrate tournar peu camin dab l'arrisolet deu vision d'un monde qui evolua tot dia.


                          
                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Personne(s)






        

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